lördag 7 maj 2016

Verklighet vs plan.

Redan då vi började med vårt soldäck där badtunnan nu är hade jag funderingar på vilka möbler som skulle stå där, var som sugen på att göra en matplats och ett mindre enklare utekök.
Det kommer ju inte att finnas något tak över matplatsen så jag är verkligen inte sugen på att köpa någon dyr matgrupp i trä som far illa i väder och vind och jag är inte heller något större fan av aluminiumgrupperna som finns i massor överallt, de är absolut inte min stil. Jag kom därför på att vi har en stor utegrupp med 6 stolar i förrådet som vi tidigare hade på vår altan innan vi byggde om den till uterum men den är helt obehandlad och behöver färg för att tåla att stå ute under bar himmel. Min tanke var att under vintern måla denna utegrupp så att den skulle vara klar att flyttas ut direkt snön försvunnit, för det finns ju inte mycket som är mysigare än att sitta ute i vårsolen med en kopp kaffe och goda vänner eller hur? I vanlig ordning här uppe på Prästbacken så blev ju inte verkligheten precis som planen för jag har då inte ens tagit ut dessa möbler från förrådet och än mindre målat ett enda penseldrag på dem så nu gäller det att lägga på ett kol för att få dem färdiga innan sommaren är här på riktigt. Jag har i alla fall till mitt försvar införskaffat färg och penslar så jag är lite på G.
Men först blir det lite motion för mig, sedan ska jag börja måla, jag lovar :)
Projekt trädgårdsmöbler äntligen påbörjat.
Första varvet avklarat på stolarna nu är det bara allt det andra kvar men vi har börjat i alla fall.
16-07-21 fick stolarna äntligen komma hem igen och de blev verkligen jättefina tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar