torsdag 19 maj 2016

Håller tummarna!!

Mycket har hänt under denna vecka och än är den inte slut, wow!!! I tisdags tog sonen äntligen sitt efterlängtade körkort och vi kan andas ut för nu har vi betalt vårt fjärde och sista körkort. Men med denna lilla rosa lapp kommer den enorma oron för att ha ungarna ute i trafiken med ett fordon som de tror de behärskar bättre än de i själva verket gör, huga. Å andra sidan vem minns inte hur stor glädje man kände och vilken frihetskänsla man hade då man fick ta bilen alldeles själv och bara dra iväg ut på vägarna. Så det är absolut med blandade känslor som vi nu antar denna nya utmaning med vår yngste.
En annan spännande händelse denna vecka är ju dagens flygkaos på Arlanda som kommer att påverka min och makens resa till London. Tanken var att ta Fakiren, d v s först planet i imorgon bitti, ner till Arlanda för att strax efter kl 11 åka vidare till London men i afton fick vi meddelande om att planet är försenat och avgår kl 9,20 i stället vilket innebär att vi landar i Stockholm 50 minuter innan vi ska lyfta mot England, lite onödigt tight kan jag tycka men om det funkar är det ju absolut inga problem för mig att slippa vänta dock gillar jag inte att stressa. Nu håller vi alla tummar för att vi kommer oss iväg på denna lilla tripp som är vår trettioårspresent för jag behöver verkligen att komma bort från vardagen ett tag.
På återhörande en annan dag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar