tisdag 18 juni 2013

Kebabtårta.

För en tid sen såg jag "Familjen Annorlunda" och då var det en av familjerna som gjorde en Kebabtårta som såg så otroligt god ut så jag googlade och hittade ett recept på den, och jag kan säga att den var faktiskt supergod!!! Så här har ni det recept som jag hittade och nedan finns min egen tolkning av receptet.

1 Hönekaka 
1 stor burk Philadelphia ost 
1 liten burk Crème fraiche 
1 påse Ranch (dippsåspåse) men man kan även använda tacokrydda i stället om man hellre vill det.
1 hackad gul lök
strimlad isbergssallad
gurka
tomater
paprika
kebabkött (stekt och avsvalnat)

Blanda osten,crème fraichen och dipp såsen till en god smet.

Bred detta på kakan och fördela därefter hackad lök,sallad,gurka, tomater, stekt avsvalnat kebabkött och kebab sås över bottnarna. Vill man ha lite starkare sås till tårtan kan man ju blanda i lite Sambal oelek eller het tacosås i smeten. Hoppas ni kommer att gilla denna tårta.



1 kommentar: