söndag 13 oktober 2013

Loppis och matlagning.

Idag är vädret inte alls lika fint hos oss som i går, det är mycket kallare och det blåser massor. Krattningen av gården får vänta till en mindre blåsig dag, kanske har lite av löven också blåst över till grannarna då, mohahaha :) ,fast om jag hade krattat idag hade förmodligen alla löv hamnat hos grannarna och inte i någon hög.
Har idag hunnit med två loppisbesök dock var jaktlyckan lite skral men två saker fick i alla fall följa med mig hem, en kul skål i plast och en ljusstake som kommer att bli jättefin till jul.
Måste också få säga hur kul det är att laga mat då man har tid för det. Idag kommer jag att laga Grekisk pytt till middag och köttet jag kommer att använda är kalkon som jag köpt av en tidigare kollega som är hobbybonde och har lite djur som hon föder upp. Tomaterna, squashen och paprikan har jag odlat själv och det känns otroligt lyxigt att äta sådant som är så närodlat/närproducerat. Till pytten kommer jag att servera hemmagjord tzatziki, en sallad och nygräddade baguetter, det kommer att bli hur gott som helst!!! Receptet på Grekisk Pytt hittar ni här och på Tzatziki här .
Bilder på dagens loppisfynd. 

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar