torsdag 10 oktober 2013

Helg för mig!!!!

Har jobbat en riktig kortdag idag och sen var det dags för mig att gå på helg. Har hunnit med ett besök hos syster yster med grannen. Dessutom var dottern så duktig och gjorde middag så jag fick fara ut och springa och idag blev det 10,04km på tiden 1:05:05 med en förbättrad kilometertid på drygt en halv minut. Nu är jag verkligen på gång och gissa om jag är stolt över mig själv ??!! :) 
Har även varit och lämnat två IKEA-kassar och en sopsäck med kläder , skor och leksaker till en underbar kvinna som för sju år sen kom som flykting till Sverige och nu har startat ett språkcafé för att bland annat de asylsökande ska bli bättre på  det svenska språket, få nya vänner och inte minst för att deras barn ska få hjälp med sina läxor och mat i sina magar. Just nu samlar hon in kläder som hon ger bort till de som behöver. Hon är grymt driftig och en stor kvinnlig förebild och om alla hade lika stort hjärta och samma driv som henne skulle världen se helt annorlunda ut är jag säker på.  Känns underbart att kunna hjälpa till!!! 
Sist men inte minst går det ju strålande i hockeyn för Sveriges bästa hockeylag 5-0 mot HV71, vad mer kan man önska??!! :)
Ha det bra mina vänner!!
Måste bara få visa min nya fina ljusstake från Lb Laursen, älskar den!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar