onsdag 23 mars 2016

Påskpyntat.

Idag har jag äntligen tagit mig för att påskpynta lite. Jag är ju ingen större fan av påsken vad gäller inredning då jag tycker att färgerna är så skrikiga och inte passar in i min stil men ändå vill man ju ha något då man som jag älskar att fira olika högtider, därför har jag modifierat mina påskägg lite.

Vi brukar vanligtvis tillbringa påskhelgen i mamma och pappas stuga med hela stora familjen men i år då påsken är så tidig är det alldeles för kallt och mycket snö för att ens kunna drömma om att bo där en helg så det blir helt enkelt att fira hemmavid istället vilket inte är fel det heller.  Jag har under helgen både tänkt  hinna vila upp mig och äta en massa god mat men man måste ju också hålla tummarna att det blir några fina dagar med solsken så att man kan vara ute och röra på sig. Eventuellt blir det också ett bad i tunnan någon kväll om vädret tillåter, vi kan ju inte gärna frångå vår gamla tradition med ett "påskbad".
Dessutom har ju alla vi häxor en fantastisk fest att se fram emot i morgon kväll på Blåkulla den kan man ju inte missa :) Det här ska nog bli en riktigt bra påsk även om den inte firas i stugan.
Ha nu en riktigt trevlig påsk alla ni fina ute i den riktiga världen! 
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar