söndag 30 augusti 2015

Harpest hoppas jag.

Gud så sjuk jag har varit de senaste dagarna, tempen har konstant hållit sig mellan 40,1 och 38,7 vilket är grym feber för en lågtempad person som mig. Dessutom har körtlarna i ljumsken varit så svullna och onda att jag inte har kunnat och ej heller ännu kan vika ut benet helt så man går knappt fot om fot när man måste förflytta sig utan stora smärtor. Igår afton fick jag helt enkelt nog och vi åkte in på akuten, ja jag vet en lördagsafton kanske inte var bästa tidpunkten men jag var helst slut av feber och smärta så jag var bara tvungen att få någon hjälp. Väl framme gick det verkligen fort jag fick komma för efter fem minuter och därefter direkt till ett behandlingsrum, där tog de en massa blodprover och så fick jag en påse dropp. Redan kl 22.22 var vi hemma igen med en liten påse medicin och kraftig feberfrossa, dock var det bara en gissning att det var Harpest jag drabbats av genom ett myggbett på foten men jag kommer att få veta säkert till veckan då provsvaren kommer. Är det inte Harpest så är det Sorkfeber och då väntar  helt andra utmaningar i slutet på veckan som njursvikt vilket jag är ytterst lite intresserad av att få. Så nu håller jag tummarna att det är Harpest jag drabbats av så att jag snart blir frisk.
Gud vilken konstig önskan trodde jag aldrig någonsin att jag skulle säga, men så är det i alla fall.
 
Här har jag legat de flesta timmar de senaste dagarna och då mest sovandes, skulle tro att ca 3-4 timmar vakentid per dygn är rätt rimligt antagande så min familj har verkligen haft det lugnt och skönt. Men nu börjar jag vara grymt less på att ligga här, hela kroppen ömmar och inte bara den onda ljumsken och sen det konstanta antingen svettningar eller feberfrossan kan ju göra en galen. Nu vill jag bli frisk!!
På återhörande när jag mår bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar