fredag 16 januari 2015

Mexikanskt blir grekiskt!!

Då var vi framme vid denna veckas fredag, tiden verkligen flyger iväg och här upp hos oss i norr blir det lite ljusare var dag. Idag tinar det till och med lite gran men det är övergående för i morgon ska det vara 10 grader kallt igen men man kan i alla fall ana att våren är på ingående om ett tag.
Vårtecken nummer 1, semlor sååå gott!!
Vårtecken nummer 2, krispiga tulpaner som jag älskar.
Ni som har läst min blogg vet att vi i stort sett varje fredag äter mexikanskt i form av fredagstacos och att jag oftast blir utröstad då jag föreslår något annat till middag men döm av min förvåning då jag frågade sonen om vi kunde äta grekiskt istället och han svarade ja. Så dagen till ära ska vi äta Souzoukakia, en form av grekiska köttbullar/ järpar, det ska verkligen bli spännande och förhoppningsvis jättegott. Jag återkommer med receptet om det blev gott.
Nu är det hög tid att ta tag i dagens måsten, ha en riktigt bra fredag alla ni!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar