torsdag 2 juli 2020

Med smak av sommar.

Vaknat upp till en solig dag och +20 grader, idag blir det nog en lat dag i solstolen om jag hittar lä någonstans för vindarna är inte speciellt varma ännu i alla fall.
Igår tog jag och systeryster en liten prommis och på vår väg hittade vi pyttesmå kantareller så nu är de helt klart på gång och med helgens kommande regn tror jag att de kommer att växa till sig snabbt.
Igår kväll fick jag upp ett ryck och kokade mormorssaft, ett riktigt måste på sommaren här uppe på Prästbacken. Det är ju så himla gott och så länge jag kan minnas har det varit en sommardryck i vår familj, det smakar helt enkelt sommar för mig.
På dagens agenda är det ännu ganska tomt och jag tänker verkligen inte göra det minsta för att fylla den med mer än att försöka klura ut vad vi ska hitta på de kommande dagarna då det verkar bli regnigt. Kanske vi ska göra en liten utflykt, vi har ju en massa fina ställen rätt nära där vi kan ta en fika eller äta en god lunch hmm... får klura vidare på det medan jag lapar lite sol. Vad ska ni hitta på i helgen?


Nej detta duger inte, dags att ta tag i dagen på allvar, nu blir det en kopp java till och sedan hopp i bikinin.
På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar