lördag 25 juli 2020

Första arbetsveckan avklarad.

Så där ja då var första arbetsveckan efter årets sommarsemester avklarad och den har gått i en rasande fart vill jag lova. Ingen rast och ingen ro har det varit och då vädret inte visat sig från sin bästa sida har det känts som om det redan vore höst. Ganska tragiskt måste jag säga för vi är ju faktiskt mitt i sommaren just nu. Det verkar dock inte bli några större förändringar på väderfronten de kommande dagarna så sommarklänningarna och shortsen får snällt hänga kvar i garderoben.
Idag har jag varit en tur in till stan och köpt nya glasögon, det är ju jättesvårt!!!! dels för att jag inte ser speciellt bra utan mina brillor men också att hitta sköna bågar som passar till mitt ansikte. Det är minst lika svårt som att köpa nya jeans. Men nu är det gjort i alla fall och jag kan pricka av det på min "to do list".
Just nu har vi uppehåll och mellan de grå regntunga molnen tittar faktiskt solen fram ibland så jag sitter och njuter av lite altanhäng och gott kaffe. Snart blir det att påbörja dagens middag, äta bör man, sen blir det antagligen mer soffhäng om jag känner mig själv.
Gjorde några fina loppisfynd på semestern och ett av dem är denna finna kaffekanna för endast 20kr, helt galet nöjd!
 På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar