onsdag 1 juli 2020

Att ta chansen.

Idag började jag med en riktig sovmorgon, min första på väldigt länge och gud vad skönt det var!!! Vädret är molnigt men när solen tittar fram är det skapligt varmt. Igår kväll fick vi en riktig åskskur med hällregn och blixtrar men den var kortvarig, bara ca 1 timma, med tanke på hur torrt det är i skog och mark kunde det gärna ha fått regna hela natten.
Gårdagskvällen innehöll också förutom blixtar och dunder en middag med sonen och sambo, dessutom kom dottern och en kompis förbi en liten stund innan nattjobb, vilket var jättetrevligt att ha alla hemma samtidigt.
På dagens agenda står handling till pappa och sedan lite plock och rensning då sonen och sambo ska ha en loppis, perfekt tyckte jag då kan jag arbeta på mitt nyårslöfte och rensa lite i gömmorna. Man kan ju inte försitta en chans att någon annan gör jobbet att sälja prylar som jag inte längre vill ha kvar, själv känner jag mig alldeles för lat just nu för att ens tycka att det skulle vara ens en gnutta roligt att sälja själv,  jag har semester och är ledig så här ska det arbetas så lite som möjligt. Dessutom känns det helt rätt att de får tjäna sig en liten slant för besväret också.

På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar