fredag 6 november 2015

Längtan efter jul.

När allhelgonahelgen är överstökad är det liksom fritt fram för handeln att dra igång julen på allvar, jag vet att en del börjar ännu tidigare men nu är det allvar för alla. Självklart kan jag ju förstå de som tycker det är för tidigt men nog är det allt lite mysigt ändå och jag kan då inte hålla mig ifrån att tjuvstarta så där lite i smyg. 
Redan nu har jag tagit in två små granar och även några hyacinter fick följa med hem från IKEA- besöket. En påse julskum har även slunkit med i mathandlingen och jag gissar att första glöggen inte heller ligger alltför långt borta i tiden.
Jag längtar så in i bomben efter julen för det är verkligen min favorithögtid, det är ju så otroligt mysigt med alla fina stjärnor och juleljus som lyser upp vintermörkret.
Däremot klarar jag mig alldeles utmärkt utan kyla och snö ett tag till för om det finns något jag avskyr så är det att frysa.
Har ni tjuvstartat med något inför julen?
                                   
                                   
                                                                                                                                             

1 kommentar:

  1. What lovely photos! I need to buy some hyacinths and paperweights. Here in the U.S. it seems the stores start decorating for Christmas earlier and earlier :)

    SvaraRadera