fredag 5 juni 2015

Sommarlov

Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor....vem blir inte alldeles varm inombords när man hör dessa rader? För mig väcker denna psalm massor med minnen och lyckokänslor det spritter liksom till lite extra i kroppen. Tänk vilken lycka det var när examen var ett faktum och ett långt härligt sommarlov äntligen tog sin början.
Jag hoppas verkligen att sonen som gått på sommarlov idag känner likadant för det är han helt klart värd efter ett riktigt tufft läsår som han kämpat sig igenom med bravur, jag är så stolt över honom. 
Dessutom måste jag ju lyckönska alla studenter jag känner som nu lämnar skoltiden bakom sig, massor med "lyckatillkramar" från mig.
Det enda som nu saknas för en perfekt start på sommarlovet är sommarvärmen men det är bara att hålla tummarna för att vädergudarna tycker det dags för det inom en mycket snar framtid.
Ha en riktigt trevlig helg mina vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar