söndag 28 februari 2016

Att orka lite mer.

Vilket underbart väder vi fått ha denna helg med bara ett par få minusgrader och massor med sol. Igår var jag dock alldeles för trött och slut av min förkylning och dåliga sömn under veckan så jag sov nästan hela dagen på soffan. Men idag mår jag så mycket bättre att en prommis var verkligen på sin plats. Jag orkade faktiskt hela 5 km i ganska bra tempo med tanke på min hysteriska hosta som blir allt annat än bra då jag kommer ut i den friska luften. Det var skönt som rackar´n och gjorde underverk för humöret, det är så otroligt härligt när man känner att kroppen orkar allt mer dag för dag.
I morgon är det dags för invägning på Viktväktarna igen och då jag varit sjuk och inte kunnat motionera något i veckan har jag inte några större förhoppningar om någon stor nedgång men jag får väl hålla tummarna att min kosthållning förutom hamburgerfrosseriet i torsdags har gett något resultat i alla fall.
Nu är det snart dags att påbörja middagsbestyren och på dagens meny står soutzoukakia med råris, kiwi- salsa och tzatziki, här på Prästbacken blandar vi friskt det grekiska och mexikanska köken.
Ha en fortsatt bra helg mina vänner och på återhörande en annan dag!
Min vy från soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar