onsdag 24 februari 2016

Allt har två sidor.

Efter två dagar med alla förkylningars symtom var det då äntligen dags att återvända till jobbet. Om jag är dålig på att vänta i köer är jag då ändå sämre på att vila och ta det lugnt. Jag får som "krypningar" under huden och blir otroligt rastlös så fort febern ger med sig och jag börjar kunna vara uppe. Kan dock ärligt med handen på hjärtat säga att efter min arbetsdag idag var jag mer än lovligt slut, snarare utmattad så kanske det hade varit en god idé att ta en till dag hemma i sjuksängen. Men nu var det då i alla fall gjort och om jag få göra en "tidigkväll" så ska nog även morgondagen gå utan problem. Hoppas dock att jag får sova lite mer i natt och inte behöver vara uppe och hosta lika mycket som igår för det är verkligen urjobbigt att inte få sova. 
Allt har som bekant två sidor och för att vända något negativt till något positivt, vilket jag ofta vill göra, kan man ju tänka att fördelen med att ha jobbig hosta är att man, även om det är ofrivilligt, tränar sina magmuskler :) skulle trots detta vara mycket tacksam om det kunde göras under dagens timmar och inte på natten.
Nu blir det lite slötittande på tv för min del innan min date med John Blund.
På återhörande en annan dag!
Less is more eller?? i alla fall så är detta de två sista överlevande tulpanerna som får stå i flaskorna tills de vissnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar