söndag 22 september 2019

Solsken i en skål.

Så där ja då var denna helg nästan till ända men lite vila och återhämtning har jag ändå fått trots att jag arbetade igår. Idag har vi haft riktigt fint väder med solsken men ingen värme att tala om tyvärr. Min dag har jag fyllt med en uppfriskande promenad med pappa och hans fem hundar vilket alltid är intressant då de små liven har en tendens att trassla ihop sina koppel på nolltid men det gick faktiskt riktigt bra idag.
Väl hemma igen rensade jag kylskåpet på rester och laga till några matlådor inför kommande arbetsvecka, försöker alltid ta reda på alla rester och ibland får man vara riktigt kreativ för att få ihop något nytt av dem. Just denna gång var det ganska enkelt då vi hade kvar rester från fredagens vegetariska tacomiddag, det blev en variant av enchiladas. Ser fram emot morgondagens lunch då dessa skall avnjutas.
Nu blir det en stund i tvättstugan för att ta hand om den rena tvätten sen står tv-tittande på dagens agenda.
Ha en fortsatt bra dag alla ni fina ute i den riktiga världen och på återhörande en annan dag!
Äntligen finns det satsumas igen de är verkligen som solsken i en skål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar