tisdag 12 januari 2016

Viktväktarna, hur ska detta gå??!!

Efter en längre tid av frosseri har vi nu tagit oss i kragen och gått med i Viktväktarna men hur det skall gå återstår att se. Det innebär förutom att minska matintaget drastiskt också en hel massa arbete innan man väl kommer till själva maten och matlagningen, allt skall beräknas, planeras och dessutom måste man ju se till att man blir riktigt mätt på den maten man väljer att laga annars kommer det inte att funka för oss.
Min lediga dag har därför till största del spenderats med att planera kommande måltider då både jag och maken förutom middagsmat också ska ha matlådor med på jobbet samt att vår hemmavarande tonåring inte kommer att äta samma mat som oss hela tiden.
Jag har hittat en massa recept som ser goda och trevliga ut men de innebär också en himla massa inhandling och matlagning, något jag inte riktigt har tid och lust med i vardagen. Dock är jag övertygad om att det blir lättare allt vad tiden går och när man har fler beprövade recept men just nu känns det faktisk riktigt krångligt och svårt. Min plan är nu att förenkla genom att göra storkok och då slippa en massa tid i köket varje dag. 
Vilken tur att jag är en person som gillar utmaningar för jag vill verkligen ge detta en chans då det bevisligen har fungerat för andra.
Ha en fortsatt bra dag alla ni fina ute i den riktiga världen och på återseende en annan dag!
Första dagens höjdarmiddag, en supergod kycklingchili, som även gick hem hos vår tonåring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar