onsdag 13 januari 2016

När allt kretsar kring mat.

Ja då var vi framme vid dag 2 med Viktväktarna och än finns det gott om engagemang och vilja. Dock måste jag säga att hela mitt liv verkar kretsa runt mat just nu, Jag vet att det på bloggen varit mer mat än inredning den senaste tiden men aldrig har jag funderat så mycket på vad vi ska äta som det senaste dygnet. Jag har kollat upp recept, beräknat "points" och inhandlat och lagat mat och som det verkar kommer min lediga tid idag också att gå åt till just detta. Hoppas verkligen att detta inte är något som kommer att fortsätta hela tiden för det har jag verkligen inte varken tid eller lust med.
Dagens lunch kommer att bli en broccoli och kasslergratäng med makaroner och jag har stora förhoppningar på att den ska bli god. Min middag i afton kommer att bestå av kycklingchilin jag har i matlådan och som vi åt i går, den var ju supergod. Men innan jag drar igång med att laga mat blir det frukost, lite morgon-tv och eventuellt en promenad (beror på hur modig jag känner mig om en stund för termometern visar -17.5 grader och det blåser en del) den som lever får se hur det blir helt enkelt.
På återhörande en annan dag!
Min frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar