måndag 28 september 2015

Ännu en solig dag!

Så där ja då var det måndag igen och min arbetsdag startade redan kl 06.00 i morse, det var fortfarande mörkt ute då jag cyklade till jobbet. Kan inte riktigt förlika mig med att det är höst redan och att det blir mörkare och mörkare varje dag. Men det väder vi har på dagarna har jag verkligen inget problem med för hos oss uppe i norr har solen strålat från en molnfri himmel nästan varje dag under september och vi har haft varmare denna månad än vi hade under juni och nästan hela juli m a o kalasväder. Synd bara att man är inne hela dagar och jobbar istället för att sitta ute och njuta av solen but that´s life.
I afton har jag plockat in lite äpplen från trädgården och i år har vi fått riktigt stora och fina äpplen så för ett tag framöver kommer vi att vara självförsörjande på frukt förutsatt att det är äpplen man vill ha. Får nog även ta mig i kragen och baka någon äppelpaj eller äppelkaka men det får bli en annan dag.
På återhörande alla fina människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar