lördag 6 december 2014

6 december 2014

Idag är det äntligen dags att klä julgranen här på Prästbacken, det är en tradition hos oss att klä granen under andra adventshelgen och en  av de roligaste julsysslorna som jag alltid ser fram emot. Traditionsenligt är det jag med lite hjälp av maken som klär granen då inte ett enda barn (sedan väldigt många år tillbaka) finns i sikte från och med att jullådorna landat innanför ytterdörren :) 
Året till ära har vi införskaffat en ny julgran då vår gamla, med drygt 20 år på nacken, har flyttat med dottern till hennes nya bostad. Jag har även införskaffat några nya fina glasänglar som jag har längtat att få hänga upp. Allt annat pynt har hängt med under lång tid och ljusslingan har min make fått från sin farfar och den är tillsammans med toppängeln finast i hela granen tycker jag.
Ha en fortsatt trevlig helg! 
Prästbackens julgran anno 2014
En av de nya fina änglarna.
En annan av dem.
Givetvis måste man ju ha en röd KitchenAid till jul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar