söndag 16 augusti 2020

Status på nyårslöftet.

Hej hopp vad tiden går fort. Nu har det redan gått fyra hela veckor sedan min semester tog slut och trots att det varit sol från en klarblå himmel hela dagen känns det att hösten är på väg. I morgon kommer de sista av mina semestrande kollegor tillbaka och jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtat efter dem. 
Denna helg har varit både avkopplande och väldigt trevlig då den började med en sommarfest med tjejgänget i fredags och sedan har det varit en lugn och rogivande hemmahelg här på Prästbacken med en make som haft jour och en massa friidrott på tv.
Jag satt just och funderade på mitt nyårslöfte som var helt kort att försöka rensa ur här hemma och även att begränsa mina inköp. Det har faktiskt gått helt okej och långt över min förväntan. Visst har det kommit in en del nya prylar bland annat ny stekpanna, bytt ut alla matlådor i plast mot glas, nya lurar, en fin vas, en kaffekanna, en skål, två nya mattor och nya badlakan. Men jag har fyllt bilen tre gånger med prylar som skänkts till välgörenhet, gett bort ett bord till sonen som flyttat, donerat tre banankartonger med prylar till sonens sambo som hade loppis här i sommar, dessutom har vi varit på återvinningen med två släpar fulla med skrot. Så jag känner mig rätt nöjd med min rensning så här långt och än är det ju tid kvar för lite mer rensning när vädret blir sämre. Ska även ge mig på att äta mer från frysen för där har jag minst sagt mycket att ta tag i gällande mitt nyårslöfte som inte gått något vidare vad gäller maten. Frysarna är i stort sett proppfulla så svälta kommer vi inte att göra i höst, vill ju också rymma lite mer svamp i dem inför vintern.
Nu är det hög tid att ta tag i dagens middag som blir en kycklingpaj med diverse kylskåpsrens.
På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar