söndag 23 augusti 2020

En frisk fläkt.


Hej hopp nu var det redan söndag igen, oj vad tiden springer iväg! Min helg har tillbringats på jobbet men lite annat har jag också hunnit med. Jag har till exempel lyssnat på ljudboken Ut ur ekorrhjulet, tänk om jag hade läst denna bok när jag var 25 år då hade mitt liv kanske sett helt annorlunda ut idag. Hur underbart hade det inte varit att vara så ekonomiskt fri att man kunde välja när och om man ville lönearbeta. Jag kan varmt rekommendera denna bok som ger massor med inspiration och är tankeväckande på så många sätt. Nu är jag ju ingen minimalist men många kloka tankar kom fram i boken om behov av prylar som jag aldrig har tänkt på själv. Jag är så sjukt imponerad av dessa två människor i 40 års åldern som lyckats skapa sig ett liv för sig och sina barn som gör att de kan välja om och när de ska arbeta. Sjukt bra jobbat! Jag brukar mest lyssna på deckare men emellanåt är det uppfriskande med något helt annat och denna bok var verkligen en frisk fläkt. Har du inte läst den gör det.

Har också haft en mysig middag idag med dottern och det blev givetvis surströmming då det ju var surströmmingspremiär i torsdags.

Nu är det hög tid att ta tag i några måsten.

På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar