måndag 24 september 2018

Jag är inte redo!!

När man bor i detta avlånga land i norden har man ju den stora fördelen att man, oftast i alla fall, får uppleva alla de fyra årstiderna fullt ut även om vissa av dem är längre än andra, läs vintern. De alla har sin egen charm även om jag föredrar de varma framför de kalla, så egentligen bor jag i fel del av landet men nåväl så är det och jag får helt enkelt gilla läget
För endast två månader sedan hade vi mellan 25 och 30 grader varmt varje dag och idag har vi ett riktigt höstväder, trots att solen varit framme större delen av dagen har det blåst massor och varit riktigt kallt. Hur kunde det vända så fort? Jag är verkligen inte redo för vantar, mössa och andra vinterkläder ännu men om man ska vara ute i dagar som denna är de ett måste. Så jag struntar helt enkelt i att gå ut något mer idag även om min kropp och knopp är i stort behov av lite motion. 
Just nu ligger jag i soffan under en filt och klurar på om jag ska göra som björnarna i skogen dvs gå i ide. Tanken tilltalar mig verkligen, tänk att få gå i säng och sova ända fram till våren, det skulle vara något!!!
På återhörande en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar