söndag 27 november 2016

Första advent 2016

Idag är vi då framme vid första advent och årets julmånad är äntligen ett faktum. Här uppe på Prästbacken har det pyntats under veckan och dagen så nu är vi i stort sett färdiga förutom några små tomtar och givetvis julgranen men de får snällt vänta i någon vecka till innan de får komma in.
Idag har det traditionsenligt varit Skyltsöndag i vårt lilla samhälle med bland annat vintermarknad, tomte, glögg, dans runt granen och en massa andra aktiviteter med företagen och föreningarna på orten. Mitt "jobb" anordnade en sparkstafett där jag, min chef och en kollega utmanade andra lag i blandade åldrar, trots att det var så kallt blev det några tappra lag som ställde upp, vilket var superkul och jag hoppas att det kommer fler sparkrace i framtiden.
Nu blir det lite soffhäng under filten för mig så att jag återfår värmen i min frusna kropp. På återhörande en annan dag!
Första ljuset är tänt i årets adventsljusstake med blåbärsris, hade tänkt ha hyacinter men glömde köpa dem då jag handlade men jag tycker det blev bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar