söndag 20 november 2016

Den första lilla granen.

Jippi!! Idag är det äntligen dags att påbörja julpyntningen här uppe på Prästbacken och som jag har längtat. Det är ju så fantastiskt mysigt med alla ljusstakar och stjärnor däremot är jag ingen större fan av tomtar men någon liten en kommer säkert att få komma upp ur jullådan ändå. För det som gör julen till en riktig JUL för mig är ju trots allt traditioner så då måste ju givetvis någon av de tomtar och änglar som hängt med genom åren också få fortsätta tillbringa december månad framme och inte i jullådan.
Igår var jag och killarna på stan och shoppade, dock mest till sonen som verkligen hade ett stort behov av nya kläder, men jag hann även in på blomsteraffären och köpte mig en liten rumsgran. Det är ju så himla fint med små granar inomhus till jul, jag brukar ju alltid plocka in egna granar från skogen men i år hann jag inte före snön kom så i år fick det bli en köpesvariant i stället och det blev jättefint!! Hoppas bara att jag kan ta hand om den så att den lever länge.
Nu är det hög tid att ta tag i en del måsten men eftermiddagen kommer att vigas åt julpyntning i massor.
Jag önskar er alla en riktigt bra och mysig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar