lördag 12 december 2015

Stök och bök.

Vad vore en dag utan något som helst stök och bök?? Ganska tråkig skulle jag tro, men jag har faktiskt ingen aning. 
Idag har vi rivit ut bänkskivorna från köket och tanken är att de nya ska passas in och sågas till av oss två makar på Prästbacken. Jag är grymt skeptisk till att det kommer att gå friktionsfritt och bli bra men som min systerson alltid säger "ingen minns en fegis". Med dessa ord klingande i bakhuvudet ger vi oss ut i kylan, modiga som bara den, dagens sista ljusa minuter och sågar. Tur att det finns restauranger i stan som är öppna i kväll för jag gissar att de får stå för middagen.
Ps Notering värt att komma ihåg, kan du inte göra något själv anlita en hantverkare så slipper du en grinig karl och en massa tjafs!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar