söndag 19 oktober 2014

Ljuspunkter i höstmörkret.

Hejsan alla glada då var vi då framme vid denna veckas söndag och i morgon väntar allvaret igen med allt vad det innebär med jobb, stress och allt annat som hör vardagen till. Kollade precis min Facebook och upptäckte att vänner som bor bara 2 mil från oss har fått den första snön, tack gode gud att vi bor vid kusten för här regnar det bara massor :) Vill inte ha vinter riktigt än.
Jag är verkligen ingen "höstmänniska", tycker givetvis om de vackra färgerna, de soliga dagarna och svampplockningen men jag känner en stor sorg över att sommaren är över och vi går mot en hysteriskt lång vinter, så för min del kunde höstmånaderna gärna fått vara sommar i stället. Dock finns det ju ljuspunkter i höstrusket som verkligen inte är något man får hoppa över och en är att få sätta sig i soffan med en rykande kaffekopp och en trevlig inredningstidning och givetvis ska man omge sig med levande ljus. Jag hoppas jag hinner med lite egentid idag för tidningen är liksom redan inhandlad men inte läst än och vårt höstväder idag är ju helt perfekt för denna aktivitet :)
Ha en fortsatt bra alla ni ute i vida världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar