torsdag 15 augusti 2013

Pizza

Idag har som sagt sonen börjat gymnasiet och det ska vi fira med pizzamiddag har jag bestämt och jag gissar att han inte har något emot det då det är en av hans favoritmaträtter :) Kommer även att bjuda min syster på middag då. Vi ska äta och dricka gott samt mysa och se Sommar med Ernst, sämre kan man ju ha det eller hur?? Tror dock att sonen skippar Ernst och hellre umgås med sina kompisar.
När jag gör pizza brukar göra en botten så att det blir som en panpizza för det tycker jag är godast. Här kommer receptet som jag brukar använda.

Deg till en plåt pizza
1 påse torrjäst eller 50 gram vanlig jäst
3 dl ljummet vatten ( lite varmare om man använder torrjäst)
4 msk matolja
I tsk salt
8-9 dl vetemjöl
Låt jäsa 60 min.

Dagens fyllning
250g kassler
vitlökskorv
1 stor burk champinjoner
1 burk krossade tomater
riven ost
kryddor: oregano och vitlök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar