söndag 29 mars 2020

Sommartid.

Då var det söndag igen och inatt ställde vi om till sommartid men jag kan väl ärligt erkänna att det har varit väldigt lite vårkänsla ute idag trots solsken för det har blåst riktigt kalla vindar och det har även kommit några små snöflingor men lite altanhäng har det trots kylan ändå blivit.
Trots få plusgrader var det riktigt skönt i lä vid solväggen.
Lyckan då man kan sitta och njuta av en god kopp kaffe ute på altanen, gud vad jag har sett fram emot detta!
Denna helg har vi tillbringat på hemmaplan och försökt att göra vårt bästa för att minska våra sociala kontakter vilket vi alla bör göra i dessa tider. För egen del gör det mig inte så mycket att vara hemmavid och inte resa eller göra utflykter just nu för jag tycker om att vara hemma. Men då jag har ett jobb där jag träffar massor med människor varje dag känner jag mig lite som en pestsmittad även fast jag känner mig helt frisk och vill verkligen inte att jag smittar någon varken gammal eller ung i min närhet. Detta gör att det känns riktigt jobbigt att inte kunna umgås med mina barn och min pappa på samma sätt som förr men det får helt enkelt vänta tills smittan av Covid-19 har minskat drastiskt. Jag förstår att det kan bli riktigt långtråkigt och tufft med social distans för de som lever ensam, jobbar hemifrån och eller tillhör en riskgrupp. Men man måste helt enkelt göra det bästa av situationen och hoppas på att alla nära och kära klarar sig i denna pandemi. Jag är dock grymt tacksam att detta virus drabbar oss nu på vårkanten och inte i höstas för nu kan man snart börja vara ute i naturen och trädgården och får genom det massor av saker att göra utomhus som inte involverar speciellt många människor. Det hade nog varit nästan outhärdligt att hålla social distans och hålla sig hemmavid under hela den långa mörka hösten och vintern eller vad tror ni?
God mat är ju helt klart något som förgyller en dag även om man inte kan äta den tillsammans med sina vänner!
Mums vad gott det var med surströmming!!
 På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar