fredag 24 januari 2020

Nyårslöfte 2020.

Det är väl inte många som lyckas hålla sina nyårslöften och jag är inget undantag. Under åren har jag haft flera och det enda jag med säkerhet vet att jag genomfört är att gå ner 15 kg för att kunna springa "Tjejmilen" utan problem vilket jag gjorde 2016, heja mig. I år tycker jag att det är dags igen att verkligen genomföra det jag lovat och inför år 2020 är mitt nyårslöfte att rensa ur här hemma och minska min konsumtion, vilket inte är lätt då man har svart bälte i shopping. Men jag tänkte att om man tar flera små steg kanske man kan fixa det. Så i januari har jag haft köpstopp på allt annat än mat vilket så här den 24 januari har gått toppen, har nämligen inte köpt en enda pryl, klädesplagg eller något annat jag verkligen inte behöver. Har även rensat ut lite kläder och textilier som vi inte använder och skänkt till en Secondhand butik. Mat har vi handlat som vanligt men i februari är tanken att äta upp all mat som finns hemma i frys, kyl och skafferi, givetvis kommer vi att vara tvungna att komplettera med frukt, grönt och mejeriprodukter men nu ska här rensas ut och ätas upp allt som vi har samlat på oss. Tror icket vi kommer att svälta den här månaden heller!!
Hur resten av året kommer att se ut för att minska min konsumtion har jag inte riktigt bestämt men det kommer och jag tänker att många bäckar små kommer att ge resultat i slutändan.
Igår var jag ledig och vi hade ett riktigt busväder så att "matpreppa" inför jobbarhelgen kändes som en perfekt aktivitet, jag gjorde en pizza och en stor gryta Gulaschsoppa. Nu är jag redo för jobbarhelg!
Ha en fortsatt bra dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar