söndag 17 november 2019

En intensiv och trevlig helg.

Nu börjar denna helg lida mot sitt slut men jag är så tacksam för allt jag hunnit med. I fredags efter jobbet ilade jag iväg till pappa för att hjälpa honom att pynta inför advent men döm av min och min systers förvåning då vi direkt fick sätta oss vid dukat bord och avnjuta en god plankstek i ett redan julpyntat hem. Han hade nämligen redan strukit och hängt upp julgardinerna samt satt upp alla adventsstakar och stjärnor, det var så otroligt mysigt och jag är så stolt över honom. 
På lördag var det dags för avlönat arbete igen och efter jobbet blev det middag med maken innan jag gick ner till syrran för glögg, surr och traditionsenligt julpyssel i form av lingonkransar. Det var mycket trevligt i vanlig ordning och en tradition som började redan på min mormors tid som vi båda vill hålla vid liv.
Idag har jag varit ledig från mitt avlönade arbete och tagit tag i en del måsten som blivit liggande. Dessutom har jag gjort en smörgåstårta som jag tänker bjuda mina arbetskamrater på i morgon.
Men nu blir det lite skönt soffhäng och serietittande innan det är dags att gå och krama kudden.
Hoppas ni också haft en bra helg och på återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar