söndag 20 oktober 2019

En bättre helg helt enkelt.

Oj vilken bra helg jag haft. Igår åkte vi till stan och åt en fantastisk middag på Stadskällaren tillsammans med goda vänner och jag lovar det var en av de godaste middagarna jag någonsin ätit. Till förrätt åt jag halstrad pilgrimsmussla i en jättegod sås, något jag aldrig ätit förut men det var magiskt. Till varmrätt blev det en flankstek med tillbehör som också var helt gudomlig, så många nya olika smaker mums. Det blev ett långt restaurangbesök för vi hade så mycket att prata om i vanlig ordning. När vi slutligen bröt upp var klockan ganska mycket men jag och maken hade bestämt att vi skulle unna oss något så vi tillbringade natten på hotell och på vårt rum fanns det bastu så givetvis blev det lite bubbel och bastu när vi kom "hem", skönt som bara den för min ömma rygg. Denna dag startade vi upp med en sagolikt god hotellfrukost som man snarare skulle kunna kalla brunch för det fanns massor att välja på så det blev en långsittning här med.

Innan vi åkte hem blev det ett besök på Rusta där jag äntligen blev ägare till en ybersnygg ullmatta som jag suktat efter så länge men den har alltid varit slut då jag varit där men idag fanns det en kvar och nu är den min!!! Att det dessutom var 25% rabatt på den gjorde inte heller det minsta ont kan jag meddela.

Hoppas ni alla också har haft en bra helg och på återhörande en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar