torsdag 16 maj 2019

När fel blir helt rätt!

Idag har jag varit ledig från mitt avlönade arbete och jag hade som plan att börja min dag med en lååång sovmorgon, därefter bara plocka undan och städa då vädret i min väderapp lovade en mulen och småkall dag. Men då jag vaknade alldeles för tidigt så kunde jag ana en strålande solig dag bakom den neddragna rullgardinen. Iklädd morgonrock och en rykande kaffekopp i handen redo för lite slött tv-tittande i lugn och ro fick jag en förfrågan på Instagram om jag ville följa med på en prommis, ja varför inte??!! Ca 45 minuter efter jag vaknat var jag och systeryster ute på prommis i det fina vädret. När jag kom hem lockade inte städning det minsta så det blev en dag i solstolen i stället. Nu sitter jag på altanen, röd som en tomat i fejset men vad gör väl det jag älskar sol och värme och av den mulna dagen har jag inte sett det minsta. Vilken tur att det ibland blir fel och att väderappen i min telefon inte alltid stämmer. Nu har kroppen fått lite välförtjänt återhämtning och veckans återstående arbete känns inte längre så jobbigt, skönt!!
 
Var bara tvungen att prova den nya duken jag köpte i helgen och jag tycker den passade perfekt till de röda dynorna. Ganska kul att vi har något med färg då det mesta i vårt hem går i vitt eller någon nyans i gråskalan.
Nu är det hög tid att ta tag i middagen så på återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar