söndag 10 februari 2019

En söndag i februari.

Så var söndagen här igen och i natt har det kommit mer snö som maken har varit ute och flyttat på och fortfarande snöar det ihållande. Vi har nu fått så mycket snö att det börjar bli lite problematiskt att få plats med den på gården. Personligen tycker jag det räcker med det vita guldet nu, det finns tillräckligt för både skidåkning och skoterkörning till dem som vill det och själv längtar jag mest efter snösmältning och vårsol.
Igår hämtade dottern sina katter och det blev väldigt tomt här hemma men då jag inte alls tål dem skall det bli skönt att slippa allt katthår så jag inte behöver vara så allergisk hela tiden. Min dag kommer därför att innefatta bland annat sanering av katthår men också tvättstugetjänst, motion och lite skidåkning i form av tittande på störtlopp från VM i Åre. Dessutom brukar jag alltid planera kommande veckas middagar på söndagar och skriva inköpslistan, allt för att underlätta de stressiga vardagarna. Har ni några måsten på söndagar?
Dagens middag, silltårta, så sjukt gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar