söndag 26 mars 2017

Sommartid!!

I natt var det dags att ställa om klockorna igen till sommartid och det brukar ju kännas lite jobbigt, åtminstone för mig, att man förlorar en timma av nattsömnen. Men av någon outgrundlig anledning vaknade jag tidigare än vanligt denna morgon trots detta. Så nu sitter jag här helt själv med en stor mugg kaffe, bloggar och bara njuter av denna vackra morgon. Solen skiner idag, precis som igår, från en klarblå himmel och redan innan kl var sju hade vi ca 6 grader varmt ute. Hoppas denna dag blir precis lika vacker som gårdagen.
Gårdagen tillbringade jag i en solstol till mestadels, det är ju så skönt dessa vårdagar då man kan njuta av de första riktigt varma solstrålarna, som jag har längtat efter dem. 
Till middag blev det en riktig höjdare, jag hittade en förpackning kräftor i frysen och till det gjorde vi Västerbottenspajer med smördegsbotten, hur gott som helst. Notering till mig själv, köp någon extra förpackning kräftor till kräftpremiären för det var riktigt trevligt att hitta dem nu i mars. 
Kvällen avslutade vi som vanligt med ett bad i tunnan och somnade som små barn efteråt. Det blev med andra ord en dag fylld av livskvalitet trots att vårt AIK förlorade kvartsfinalmatch 5 mot Frölunda men vi vinner nästa, på måndag, istället och skickar Göteborgarna på sommarlov. :)
Nu blir det lite mer kaffe för att sparka igång denna dag på riktigt, på återhörande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar