onsdag 6 april 2016

Regn och rusk.

Förra veckan var det sol och vackert väder men nu har vädergudarna ändrat sin strategi och belönat oss med spöregn, kyla, dimma och allmänt grått väder. Usch och fy vad jag ogillar detta väder men om jag får välja mellan regn eller snö tar jag regnet vilken dag som helst för nu vill jag att vintern ska vara över och att våren ska göra sitt intågande på riktigt. Även om jag inte gillar regnet så tinar ju den kvarvarande snön onekligen bra av det.
Jag ser verkligen fram emot tiden då man får börja att plantera ut blommorna i blomlådorna, städa ur och fylla växthuset med olika grönsaksplantor och givetvis att så fröerna i grönsakslandet. Har även planer på att göra om min kryddträdgård och det ska bli så roligt att välja några nya sorters kryddor. Dessutom är det ju alltid trevligt att ta fram alla utemöbler men än är det absolut inte dags.
Nu blir det tv-tittande resten av kvällen för någon promenad tänker jag inte ta i detta väder, jag vägrar att gå ut!!
Ha en fortsatt bra dag mina vänner och på återhörande en annan dag!
Blommorna jag hade på vår bro förra sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar