tisdag 23 september 2014

En riktig höstdag!

I morse när jag skulle cykla på jobbet var det -1 grad och cykeln var vit av frost, brrrrrr. Nu har hösten verkligen kommit och det finns inte någon återvändo, sensommaren är officiellt över och det är bara att acceptera att man måste bylta på sig både mössa, vantar och vinterjacka för att inte frysa ihjäl. Det enda man nu kan göra nu är att hålla tummarna för att det kommer många fina och soliga höstdagarna att njuta av för om vi har riktigt otur kan det snöa vilken dag som helst om kylan håller i sig och det vill jag inte.  Hoppas därför på en massa fina höstdagar så att jag hinner ut i skogen och plocka lite trattkantareller som alldeles strax är mogna.
Det finns ju även andra fördelar med att hösten kommit förutom svampplockning såsom mörka kvällar då man kan tända ljus och njuta av att krypa upp i soffan och mysa. Dessutom har ju min favoritfrukt satsumas landat i butikernas fruktdiskar och jag kan verkligen inte äta mig less på dessa gula c-vitaminbomber. De är så otroligt goda att det är omöjligt för mig att bara äta en så hela skålen slinker alltid ner och måste fyllas på varje dag, tur att det är nyttigt med frukt!!!
Nu ska jag elda lite och ta mig en liten c-vitaminkick....... men vem försöker jag lura??!! :) :) självklart kommer jag ju att ta flera!!!
På återhörande en annan dag min vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar