onsdag 24 juli 2013

Saknad.

I går när jag tog min promenad gick jag förbi kyrkogården för att se om jag såg grannens bortsprungna katt men någon katt hittade jag inte. När jag väl var där passade jag på att besöka min mormor och morfars grav, den var jättefin!!!

I morse sköljde som en våg av saknad över mig, jag saknar verkligen mina morföräldrar jättemycket! Jag är övertygad om att ifall de hade levt hade de läst min blogg varje dag och dessutom haft en egen FB sida så att de kunde ha daglig kontakt med alla sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn för det var bara så de var. De ville ha alla runt omkring sig hela tiden, till dem kunde man komma vilken tid på dygnet som helst :) Jag har så många roliga och fina minnen av dem men det jag mest återkommer till är när jag ska fostra mina tonårsbarn så hör jag alltid min morfar säga till min mamma när jag och min syster hade gjort något vi inte fick, tänk på vad du själv gjorde så behöver du inte bli så arg, och han hade så rätt. Man måste verkligen välja sina strider. En annan sak som båda två sa var att ta vara på tiden när barnen är små för den kommer inte tillbaka och ingen kommer att tacka dig för att du jobbade hela tiden och missade deras barndom.

Visst var de fina???!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar