fredag 9 maj 2014

Som man bäddar får man ligga.......

eller som min systeryster säger "den man ligger med får bädda" Nej skämt och sido så är detta ordspråk väldigt sant. Alla de val vi gör medför olika konsekvenser för de runt omkring oss och det är en av de viktigaste sakerna jag har försökt lära mina barn. Självklart ska det givetvis finnas rum för vissa misstag men som medmänniska, person, förälder, partner, lärare, ledare osv finns det alltid konsekvenser för ord och handlande och det ska man vara medveten om och ta i beaktande. Det finns GIVETVIS ingen som är perfekt och aldrig gör fel enligt min mening, men som god medmänniska är det viktigt att kunna erkänna sina egna tillkortakommanden då man gjort fel och be om ursäkt. I mina ögon är de STORA, de man ska se upp till, inte människor med mycket pengar utan människor som har ett stort hjärta och kan stå på de svagas sida även om de inte gynnar dem själva!!
Jag vet att jag har personer i min närhet som ställer upp på mig oavsett vad som händer, som finns där i vått och torrt, oavsett vilken bil jag kör, vilka märken jag väljer på mina kläder eller vart jag bor, och jag måste säga att det är den absolut bästa huvudkudden. Ni vet vem ni är och jag älskar er allihopa, ni är verkligen de som håller mig på banan.
Bladen på vår balkong i Mexiko, ganska talande för vår bröllopsresa :)

HEARTS OF MEXICO!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar