fredag 28 november 2014

Pannacotta med skumtomtar

Jag har idag efter ett tips från en kund gjort pannacotta smaksatt av skumtomtar ni förstår ju själva hur gott det blev. 
Då jag inte är någon som varken tycker om eller är duktig på att baka var detta ett recept som passade mig som handen i handsken eller vad sägs om hela *trumvirvel* två ingredienser nämligen grädde och skumtomtar, lättare kan det faktiskt inte bli :)
Det var verkligen hur enkelt som helst att göra denna pannacotta, man kokade bara upp 5 dl grädde och klippte ner 100g skumtomtar och sen rörde om tills de hade smält. Därefter hällde jag upp smeten i formar som sedan fick  stå i kylen ett par timmar tills de hade stelnat. Till servering dekorerade jag med lite bitar av skumtomtar men jag tror att chokladsås och strössel skulle kunna fungera bra också.
Det här mina vänner måste ni bara prova göra om ni gillar Julskum, mums!!!
Det blev supergott med chokladsås!!!

1 kommentar:

  1. Då har jag testat receptet, återkommer om någon dag med utlåtande :)

    SvaraRadera