tisdag 4 november 2014

Jag har det minsann ganska bra!

När man är mitt i livet, och då menar jag inte i ålder utan när livet har sin gång med riktigt  mycket arbete och en massa annat som sker runt omkring sig hela tiden, är det så lätt att man glömmer bort att njuta av nuet och vara tacksam för det man har. I alla fall är det så för mig och just då när det snurrar som fortast känns det extra värdefullt när någon plötsligt påminner en om att man skall stanna upp och tänka en stund på hur man verkligen mår och hur man har det. Idag fick jag en sådan påminnelse från ett oväntat håll och därför tog jag mig tid i afton med att verkligen varva ner och fundera på mitt liv en liten stund och gissa om det gjorde mig gott??!!
Man behöver verkligen inte hitta på en massa aktiviteter eller resa bort någonstans för att må bra och uppskatta livet utan ibland räcker det med att bara vara. Sitta i soffan iklädd Onepice :) med tända ljus, en bra ljudbok och en mugg glögg när höststormen viner runt knuten det är verkligen riktig livskvalitet det som varmt kan rekommenderas. 
Glöm inte bort att ta en paus ibland och njuta av nuet för det är verkligen guld värt och allt det där man måste göra hinner man säkert med ändå tänker jag :) 
Och när jag tänker efter har jag ju det rätt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar