onsdag 7 maj 2014

En sockerbagare.......

I dagarna två har vi haft utbildning på jobbet där vi fått lära oss att baka som proffs och jag har lärt mig massor!!! Man gör absolut inte på samma sätt som när man bakar hemma kan jag meddela :) Det är verkligen riktigt kul att baka när man har bra maskiner och verktyg samt anpassade utrymmen att hålla till på. Längtar dock tills man känner sig varm i kläderna och vet precis vad man ska göra men så är det ju med allt som är nytt. Är helt övertygad om att vi kommer att klara det här galant om ett litet tag :) 
Här kommer lite bilder på de bakverk som vi lyckats åstadkomma under dagen och om jag får säga det själv så är de lika goda som de är snygga!!!
Ostfrallorna blev makalöst goda!!!
 
Inte nog med det så har min nya fina Kitchen Aid kommit idag och den är sååååååå snygg att jag blir sugen att slänga ihop en liten bulldeg men jag ska behärska mig och göra det en dag då jag har tid att baka vilket jag inte har idag :) Jag kommer att bli en grym husmor och mamma som har nygräddat bröd jämt, eller så inte :) Men maken kommer absolut att använda den flitigt det vet jag för han är grym på att baka och dessutom gillar han nya apparater och maskiner m a o tickar denna skönhet hela tre boxar för oss :)
Nästan för snygg för att användas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar