söndag 1 mars 2020

Projekt rokokobyrå.

Jag har under många år samlat på mig gamla saker och möbler både på auktioner och olika loppisar. Nästan alla möbler vi har i vårt hem är begagnade och har fått genomgå diverse olika förändringar för att passa in i vårt hem. Idag är det en liten rokokobyrå som står på tur och denna har varit i min ägo i säkert två år men nu är det dags att ta itu med den. Anledningen till att det dröjt så här länge är för att jag inte riktigt har klurat ut vart jag vill ha den men nu har jag en plan för den. Jag vet att det är många som förfasas över att man målar om gamla möbler och inte behåller dem i ursprungligt skick och jag kan verkligen förstå det. Men just av den anledningen brukar jag leta efter möbler som är i sådant skick att det inte påverkar värdet nämnvärt att jag målar om dem och just denna byrå är varken värdefull eller i toppskick då den har ett riktigt fult brännmärke på skivan efter ett ljus. Den kommer dock att passa in perfekt i vårt hem både vad gäller i stil och funktion då den är klar det är jag övertygad om. Nu ska jag bege mig ut i garaget och börja slipa och måla.
 

På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar