lördag 29 februari 2020

Februaris sista dag.

Idag är vi framme vid februaris sista dag och i år är denna månad en dag längre. Jag har fortsatt mitt köpstopp även denna månad så nu är mitt bankkort helt klart utvilat. På rensningsfronten har det gått framåt men än det finns fler skåp och lådor att ta itu med så denna utmaning fortsätter framöver. 
Vad gäller projekt "frysrensning" har det gått toppen och jag kan meddela att vi har nog aldrig haft så låg matkostnad tidigare, vi har under månaden bara kompletterat med tillbehör till det vi redan har hemma. Vad ska vi göra med alla pengar vi sparat, hmmmm. Denna utmaning kommer även den att fortsätta mars månad då vi ännu inte sett botten på någon av våra två frysboxar. 
Något som jag observerat under denna månad är att det känns som om man äter gratis då man äter det man redan har hemma, vilket givetvis inte är fallet på riktigt, haha, men känslan är skön i alla fall.
Dagens agenda är allt annat än fulltecknad för jag tänker njuta av min lediga helg men då jag redan gjort en liten inventering av frysboxarna kommer lite tid att läggas på matplaneringen för kommande månad. Det blir också en liten tripp till stan för att inhandla målarfärg till ett projekt jag har haft stående en längre tid. Men först lite mer kaffe och givetvis frukost innan jag drar igång februaris sista dag på allvar.
Matplaneringen är helt klart på gång.
På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!!
Uppdatering
Matlistan för mars månad är klar och färgen är inhandlad.
När man hittar oxfilé i frysen måste det ju bli en planka till middagen eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar