söndag 9 februari 2020

Hej alla glada!

Arbetet med att rensa och röja upp här hemma går vidare, idag är tanken att skafferiet ska få sig en genomgång och det innebär också att alla mina samlade recept och recepthäften också skall sorteras upp, pjuuu det kommer att ta tid. Jag kan för mitt liv inte fatta varför jag alltid ska ta med mig recepthäften hem från affären då dessa recept nästan alltid finns att hitta på nätet men jag kan liksom inte gå förbi dem. Nåväl det är väl bara att acceptera att man är som man är och att behovet av att bära hem dessa recept alltid funnits och kommer att finnas kvar. Men med lite bättre ordning kommer det helt klart att bli enklare att hitta nya maträtter att tillaga ur min "lilla" samling.

Uppdatering
Blev en del att kasta ur skafferiet pga utgångna datum och vad lär vi av detta? Jo att på Prästbacken bakar vi inte speciellt ofta och att vi behöver absolut inte köpa varken florsocker, pärlsocker, bakpulver eller bakformar nästa gång, om det någonsin händer, andan att baka faller på. Massor av recept och recepthäften hamnade också i pappersinsamlingen. 
Nu är detta skåp genomgånget, urtorkat och rensat, gud så skönt!! 

På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar