lördag 1 februari 2020

Projekt äta ur frysen.

Under januari månad hade jag gett mig själv en utmaning och det var köpstopp på allt vad gäller prylar och pinaler, det har funkat klockrent. Jag har inte köpt en endaste grej och mitt betalkort har fått vila en hel månad, wow det har aldrig hänt tidigare, det enda som dragits från mitt konto är pengar till räkningar och mat samt mitt abonnemang på Storytel vilket jag använder nästan var enda dag och som jag inte vill vara utan. 
Nu är det dags för denna månads utmaning och det är att äta upp den mat vi har hemma och klara oss på den under denna månad vilket inte borde vara någon som helst problem då frysen är smockfull. Är dock på det klara att vi måste komplettera med en del saker för att få till riktiga måltider men det borde inte bli så mycket då det mesta redan finns hemma. Har nu på morgonen påbörjat en matlista med det jag VET finns i frysen men för att kunna färdigställa den måste jag göra en grundligare inventering, dock är jag helt klart på gång.
Tjuvstartade frysrensningen igår med att göra langos och äta upp slattarna med räkor som jag hittade här om dagen, supergott!
Givetvis kommer jag även att fortsätta min utrensning här hemma vad gäller lådor, skåp och garderober. Jag är riktigt nöjd med vad jag åstadkommit redan, har fyllt en släp med skräp och donerat tre stora blå IKEA-kassar fyllda med prylar till en secondhandbutik men det finns mycket mer att ta tag i innan jag är nöjd. Målet är att när man öppnar en skåp eller låda ska man direkt se vad som finns där utan att behöva leta och riva runt bland en massa onödiga prylar.
Ha en fortsatt bra dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar