lördag 15 februari 2020

En grå och lite trist lördag.

Vaknade upp rätt tidigt i morse och det var riktigt skönt. Har nu slappat runt i morgonrock i flera timmar, ätit lång frukost och druckit en massa kaffe, en riktigt lugn och skön lördagsmorgon helt enkelt. 
Vädret hos oss här uppe i Norrland har lite att önska idag då det är grått och det snöar lite grand men det gör mig inte det minsta för då kan jag med gott samvete tvätta, städa och plocka bort här hemma medan maken är och jobbar. Jag har redan skrivit nästa veckas handlingslista, förberett middagen och tvättmaskin nummer ett är på gång. Nu ska mattorna ut och dammas, golven skuras och en hel del damm torkas bort, dessa sysslor gör jag bäst med en bra ljudbok i lurarna.
Igår var det alla hjärtans dag en dag som vi inte brukar firar speciellt mycket här på Prästbacken men givetvis fick våra barn traditionsenligt en ask med geléhjärtan och själv fick jag helt överraskande både blommor och choklad av två män som betyder massor för mig nämligen min make och min pappa. Stort tack ni är bäst!! Själv hade jag köpt jordgubbar till mig och maken men då vi inte hann äta dem i går får det bli vårt snacks till hockeyn i kväll.
Älskar tulpaner!!
 Ha en riktigt bra dag alla ni fina ute i den riktiga världen!
Nu njuter jag av ett städat hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar