lördag 14 mars 2020

Nu är pärlan klar.

För ett par år sedan fyndade jag efter en tids letande en liten rokokobyrå men av olika anledningar har den fått stå och vänta på att bli omgjord så att den passar in hemma hos oss. Då jag hela tiden varit på det klara om att den skulle målas letade jag efter en byrå som var i ett sådant skick att det inte gjorde något att jag gjorde om den. Jag har nämligen inte hjärta att måla en gammal möbel som är i fint originalskick för jag tycker att det är lite som att förstöra dem. Men på en säljsida hittade jag en dag det perfekta objektet och det var en kompis som sålde den från sitt föräldrahem vilket gör att jag gillar den ännu lite mer då jag vet vart den kommer ifrån.
Nu är den lilla pärlan äntligen klar och fått sin plats i vår hall där den löste problemet med förvaring av alla vantar och mössor. Jag är så nöjd att äntligen ha en fin förvaring som funkar och rymmer massor. Visst blev hon fin??!!
 
Då jag själv varit sjuk har min make gjort det mesta av jobbet och jag tycker att har gjort ett riktigt bra jobb dessutom.
Idag skiner solen hos oss och jag är både ledig och frisk så det blir att fånga lite solsken och njuta av det fina vädret.
På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar