söndag 8 mars 2020

Sportlovets sista dag.

Vecka 10 är det alltid sportlov här uppe hos oss i Västerbotten och varje år är det som ett lotteri med vädret, ibland är det svinkallt och ibland milt och regnigt. Men i år har det varit några riktiga kalasdagar för de lediga med sol och lagom kallt vilket är väl unnat unnat efter den isiga och grå vintern som vi haft. Jag har inte haft något sportlov ej heller några lovlediga barn då mina nu är vuxna och utflugna men det är ändå något speciellt med sportlov. Det är liksom starten på vår femte årstid, vårvintern, den näst bästa delen av vintern efter advent, jag verkligen älskar då solen börjar värma skönt, det droppar från taken och man fylls av hopp inför våren och sommaren som ska komma.
Idag är sportlovets sista dag och jag är ledig, dock lyser solen med sin frånvaro men det gör mig inte speciellt mycket för jag har en hel del som skall göras och dessutom ska goda vänner komma på besök och lysa upp min dag. Jag ser dock fram emot många fina dagar med vårsol, grillad korv och gott kaffe i någon snöhög!! Vore väl attans om det inte skulle vara fint väder någon dag då jag är ledig.
Nej nu är det hög tid att kliva upp från soffan och ta tag i dagens göromål.
På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!
Gammal bild från ett tidigare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar