tisdag 1 oktober 2013

I svampskogen.

Idag har jag varit med min syster i de djupaste av skogar och plockat svamp så nu är jag ingen svamposkuld längre :) ( har nog myntat ett nytt uttryck nu) Vi hittade lite trattkantareller och jag kan säga att de var RIKTIGT små, kommer nog att bli roliga att rensa .....not!!! Men i alla fall kom vi ju hem med lite svamp. Lärde mig också att jag inte är någon riktig skogsmänniska, det var roligt när vi hittade svamp men letandet var allt annat än kul så nästa gång åker jag icke utan en kaffetermos.
Vackert som bara den!!! Hade gärna haft denna stenen i min trädgård.
Vacker men dock inte ätlig.
Mina fynd.
Hittade även en squash bakom växthuset när jag kom hem :)
Riktigt vackra men tror inte de är ätliga tyvärr.

När jag kom hem var det så himla fint väder att jag bara var tvungen att stanna ute så lite av de döda blommorna har jag rensat bort men mer finns kvar till en annan dag. Har även fyllt blomlådor och krukor med granris vilket blev snyggt tycker jag,
Hur lyxigt är det inte att få möjligheten att vara ute i friska luften en vacker höstdag som denna??!!! Obetalbar skulle jag vilja säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar